De Uitdaging
Een uitstekende marketingcampagne kan nog meer spotlight krijgen met een leuke en opvallende marketing app. Precies daarmee hielpen we Wunderman bij een aantal van hun recente Telenet campagnes.
Onze Oplossing
De Phub'd app is een recent voorbeeld van zo'n leuke marketing app.
'Phubbing' is een fenomeen van onze tijd waarbij mensen meer aandacht hebben voor hun smartphone dan voor de mensen rondom hen. Erg irritant soms op een leuk avondje onder vrienden.
Phub'd is de app die je op een leuke manier helpt om een avondje niet te 'phubben'.
Open samen met je vrienden de app, start een rondje Phub'd en leg je smartphones aan de kant. Wie zijn Smartphone voor het eerst 'unlocked' of er mee speelt is Phub'd en zal voor zijn of haar asociaal gedrag moeten boeten door een (voor zijn of haar vrienden ;)) leuke opdracht uit te voeren.
Resultaat
We lanceerden intussen reeds een stuk of 5 leuke marketing apps voor Telenet in opdracht van Wunderman. Sommige van deze apps bereikten tot 2.3 miljoen mensen op sociale media en kwamen tijdelijk op #1 in de Google Play en Apple App Store.
Wunderman won met een van onze apps zelfs zilver op de IAB MIXX Awards!